Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Folk och folk och djurskydd i Sverige . . .

Av Christina - 23 december 2009 06:47

Funderar i arla morgonstund på folk och folk, och på julgrisar . . .


Ett vuxet barn inom familjen arbetade tidigare inom handeln, och bevittnade en snattare.

Snattaren hade stulit för ca 150 kr, och snart blir det rättegång.

Samtidigt sitter en jurist och plockar ut 3.000 kr från "välfärdssystemet" och detta med rättsväsendets goda minne (se annat inlägg).

Några dokument på utfört arbete finns inte, och muntlig korrekt rådgivning kan ju uppenbarligen inte ha skett utifrån den oriktiga grund i ärendet som juristen uppger.

Vad tycker ni, ska jag göra en polisanmälan, för sakocker och bedrägeri?


Tänker ni äta julskinka?  

Söta jul-gris-kultingar kastreras helt utan bedövning.

I bl.a. djurskydds-sammanhang är Sverige ett U-land.

- Titta på Animal Planet TV-kanalen (t.ex. Djurpolisen) nu under julhelgen! Det är betydligt mer givande än Kalle och Anna Anka.

- Se även tidigare inlägg i bloggen om djurvård och djurskydd, använd gärna sökfunktionen i bloggen.

Graden av ett lands civilisation är relaterad till hur utsatta människor och djur behandlas.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/grisar-kastreras-utan-bedovning_3983191.svd

 
 
Ingen bild

Berit

23 december 2009 18:50

Jag äter inte någon sorts kött eftersom jag vet hur djuren plågas för matens skull!
Hade hoppats att många fler slutar äta kött för djurens skull!
Sverige är verkligen ett u-land när det gäller djurskydd!
Eskil Erlandsson pratar och pratar men ingenting händer inte på något område!

 
Ingen bild

Christina

23 december 2009 22:20

Jag/vi ska äta varmrökt lax med bladspenat och potatisgratäng i morgon på julafton.
Har du tänkt på att allt människan äter (det högsta djuret i naturen) är levande, såväl maten från djurriket som från växtriket. Allt som växer är levande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards