Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Varför kliva innanför soc dörrar?

Av Christina - 18 juli 2009 18:12


Ja, det är något jag inte ens skulle rekommendera mina värsta fiender.


Som singelförälder blev jag tvungen att gå dit, när de 300 dagarna a-kassa  från AEA var slut, och jag inväntade ett besked från AMS om en arbetsmarknadsåtgärd.


Mina problem-tänder sa också ifrån under denna negativa ekonomiska stress, och då fick jag vänta i 27 månader på pengar till nödvändig tandvård från kommundelen.


Sedan registrerade en illasinnad handläggare mig i fel klientgrupp, kodade mig i gruppen "saknar a-kassa", och på den vägen var det.


Som tur var upptäckte jag alla felen till slut.


Arbetsförmedlingen är ju inte kända för att gör något "väsen" av sig, och fel info hade dessutom spritt sig dit.


"Sliding doors" - välj ALDRIG soc dörr, sjung och spela på gatan istället! :-)

 
 
Ingen bild

Göteborg

19 juli 2009 10:37

Kommentera här:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=122&a=506916

 
Ingen bild

Christina

19 juli 2009 13:07

Det bästa jag läst på länge!!!
Exakt, alla dessa små nämnder SKA AVSKAFFAS!
Tjänstemännen, var och en, styr sina egna drottning-riken, och hobby-politikerna tittar bara på!
Vilken USEL demokrati!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards